dimarts, 16 de desembre del 2014

Agermanats per la mateixa particularitat


Convidat pel seu president, dissabte passat vaig assistir al dinar de Nadal de l’Associació de la Tartamudesa de Catalunya, que, a la vegada, estava obert als membres de la Fundación Española de la Tartamudez.

Aquesta trobada representava la segona que feia no tan sols en un sol mes de diferència, sinó, alhora, en els meus 41 anys, amb un grup de persones afectades pel mateix trastorn de comunicació que jo. Novament, l’experiència va ser sublim, magnífica, ben bé especial.

Permeteu-me que parli de diverses persones que vaig conèixer i que esmenti frases, d’ells, que em van arribar ben endins. En primer lloc, ressalto allò que va comentar en Jaime, que, de tarannà obert, tenia moltes ganes de conversar. Convençudíssim, va exclamar: “¡ser tartamudo es una mierda!" (perdoneu l’expressió). I va anar més enllà: “No me ha traído nada de bueno”. En segon lloc, una agradable senyora –no en recordo el nom-, que pertany a la Fundación Española, va fer-nos saber que “antes estava acomplejada i creo que no me dieron un trabajo por ser tartamuda”. Ara bé, parlava amb força fluïdesa. En tercer lloc, m’agradaria no oblidar la Valentina, una noia russa simpatiquíssima amb qui ja havia coincidit al novembre i que entén perfectament el català. Em va comentar: “te leeré el bloc”, detall que em va fer il·lusió. En quart lloc, i sobretot, tinc interès a esmentar un noi que no arribava a la trentena i amb qui, a causa de la bona sintonia que em desprenia, vaig passar una gran part de l’encontre, l’Adrià. Xicot que em va semblar introvertit, però molt cordial i educat, em va impressionar la seva mirada. És possible que vagi errat i només sigui la seva timidesa, però em va deixar clavat la sensació que, l’Adrià, per culpa del trastorn, ha patit de valent. Si tan sols és el teu caràcter introvertit, disculpa que m’hagi equivocat, però si la meva percepció era certa, et faig, des d’aquí, Adrià, una fortíssima abraçada.


De fet, les més de trenta persones que érem allà teníem, a part d’algunes parelles que també van venir, una cosa en comú, una particularitat que ens agermana: que, com us explicava en un escrit anterior, no parlem pitjor que les persones fluïdes; simplement, diferent. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada